Minttu

Jag tänkte gå närmare in på vad som jag faktiskt drack där på Valborg. Det jag drack var ju minttu och de är en pepparmintslikör ifrån finnland. Jag tycker personligen att de är sämre än vodka även fast de är 0,35 % vilket ungefär motsvarar vodka. Och de tycker jag för att jag tycker att vodka värkar bättre än minttu, men efter som att minttu säljs i 0,5 liter flaskor och vodka i 0,7 eller 1 liters flaskor så motsvarar de nog varandra om man har lika mycket av båda. Men eftersom att de kostar 179-189kr så vill man nog heller ha mer alkohol för pengarna om man är ungdom. Men minttu är ändå så bra för att de har inte den har äckliga etanolsmaken som vodka har, utan de smakar mint 😃

Så om man är ungdom och har lite cash flow så tycker jag verkligen att man ska prova minttu men tänk på att de endast är en halv liter. Om man är relativt lättpåverkad så borde man kunna dela 2-4 personer på en, men de beror jätte mycket på vad man har ätit och sånna saker också så de får man bedöma själv 😄😃


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0